top of page
Parodos
fb baner copy.jpg

Mindaugas Pupelis

DUALUMAS

2024 02 17– 2024 03 17

 

Parodos atidarymas vasario 17 d. 14 val.
 

Parodoje DUALUMAS vyrauja autoriaus aplinkos stebėjimo įkvėptos bekontaktuojančių skirtingų asmenybių mizanscenos. Tai dažniausiai būna barų aplinkos ar susibūrimų įkvėpti momentai, kai nukrenta arba, atvirkščiai, yra užsidedamos emocinės kaukės, norint išgyventi trumpalaikes hedonizmo akimirkas. Kiekvienas paveikslas - tarsi trumpa jau kurį laiką besitęsiančios istorijos dalis. Žiūrovui belieka spėlioti, kas vyko iki tol ir kas dar tik gali įvykti. Kokie tai personažai? Koks jų santykis vienas su kitu?

 

Nors paveiksluose vyrauja žmonių figūros, personažų emocijos yra išreiškiamos per kūno kalbą ir gestus, o ne veido išraiškas. Veidų ir juose esančių emocijų beveik nesimato, dažnai yra naudojamos kaukės ar kiti elementai juos paslėpti. Viena vertus tai galima vertinti, kaip apsisaugojimo priemonę, kita vertus, kaip išsilaisvinimą nuo savo kūno. Kaukių tarpusavio ryši viena su kita irgi galima vertinti, kaip dar vieną bendravimo ar asmenybės elementą. 

 

Parodoje be paveikslų galima išvysti ir pirmines kūrinių įdėjas užfiksuotas nuotraukose, šių įdėjų piešinius ir skaitmeninės grafikos būdų sukurtus darbus, paveikslų alternatyvas. Tai tarsi palyginimas į ką galima labiau susikoncentruoti naudojant skirtingas kūrybos technikas. Ir taip pat galima palyginti, kaip ta pati įdėja atsiskleidžia tradicinės tapyboje ir skaitmeninėje erdvėje.
 

Mindaugas Pupelis – jaunosios kartos tapytojas, gimęs 1995 m. Klaipėdoje. 2014–2018 m. Vilniaus dailės akademijoje studijavo Monumentaliąją dailę (freską-mozaiką), 2019–2021 m. įgijo įvietinto meno (freska-mozaika) magistro laipsnį. Nuo 2023 m. Lietuvos Dailininkų Sąjungos narys, suteiktas meno kūrėjo statusas. Savo kūryboje Mindaugas Pupelis derina gatvės meną ir molbertinę tapybą. Iš tradicinės tapybos ateina potėpis aliejiniais, akriliniais dažais, iš gatvės meno - kontūrinės linijos, vienspalvės dėmės, purškiami dažai ir markeriai. Tokiu būdu paveikslai tampa išraiškingi ir daugiasluoksniai – juose mainosi monumentalios figūratyvinės kompozicijos, dideli vienspalviai plotai, ryškūs kontūrai, kontrastingas koloritas bei grafikos elementai.

_D8E5477.jpg

Aušra Kleizaitė

EGLĖS KLUMPĖS

2024 01 14 – 2024 03 30

 

Parodos atidarymas sausio 14 d. 13 val.
 

Šioje parodoje Aušra Kleizaitė (Kaveri Ram) pristato objektus „Eglės klumpės“ kaip vientisą instaliaciją. 

 

„Eglės klumpės“ – meno erdvės objektai, kuriuos tik kasdienybė drįstų vadinti apavu. Daugybė porų. Sakytum, tos pačios rūšies atstovai, tačiau kiekvienas unikalus. Kaip žmonės. Individai, keliaujantys laike. Kartu, bet skyriumi.

„Šioje parodoje rodau savo autorine technika sukurtus objektus , kuriais noriu žvelgti giliau, į fundamentalius dalykus“, – aiškina autorė. „Į tai, kas sieja viską ir visus, kas egzistuoja už formos ribų. Be to, noriu kalbėti apie ėjimą. Ėjimą kartu. Apie gyvenimą ir patirtis. Apie klumpes, kurias kiekvienas turime sunešioti.“

 

Šiuolaikinio meno atstovė Aušra Kleizaitė – tekstilininkė, grafikė ir skulptorė. Baigė taikomosios grafikos studijas, vėliau studijavo tekstilę, 2000 m. tapo menų magistre. 

 

Išraiškinguose grafikos darbuose tyrinėja Vakarų ir Rytų estetikos ir kultūros sankirtas. Jos piešiniai dažnai virsta trimačiais objektais ir instaliacijomis, juose persipina skirtingi žanrai, tad pastaraisiais metais rengtose ekspozicijose autorės objektai kalba kaip visuma.
 

Nuo 2002-ųjų A. Kleizaitė kasmet keliauja po Indiją. Ten kuria, domisi tradicijomis ir kultūra. Kelionės leido jai permąstyti žmogiškąją patirtį, kultūrų ir žmonių sąveiką. Jos darbuose aiškiai juntamas dėmesys vidinei žmogaus būsenai, noras gilintis į įvairius dvasinio gyvenimo aspektus. 

 

Jos kūryboje patirtis pinasi su tradicijomis, kultūromis, gamta ir kasdienybe. 

Meno gimimo procese A. Kleizaitei svarbūs keturi pagrindiniai principai: šviesa, būsena, estetika ir istorija. Ji naudoja paprastas raiškos priemones (popierių, anglį, pastelę), tačiau visuomet linkusi eksperimentuoti. Jos meninė praktika – nesibaigiančios paieškos, kaip piešiniu perteikti neaprėpiamą idėjų, būvių ir būsenų amplitudę: karas ir taika, gyvenimas ir mirtis, meilė ir neapykanta, nesėkmė ir tikėjimas.

2024 m. planuojamos parodos

SAUSIS​

- Aušros Kleizaitės kūrybos paroda

- Artūro Braziūno tapybos paroda

BALANDIS

- Karolina Ūla Valentaitė „Laukinis švelnumas"

- Egidijaus Darulio tapybos paroda

LIEPA

- Karolis Vaivada „Atmosferos"

- Milda Gailiūtė „Pilka“

SPALIS

- Lauros Marijos Šalkauskienės darbų paroda

- Faustos Diržytės tapybos paroda

- Ričardo Pelecko darbų paroda

VASARIS

- Aušros Kleizaitės kūrybos paroda

- Mindaugo Pupelio tapybos paroda

GEGUŽĖ

Karolina Ūla Valentaitė „Laukinis švelnumas"

- Ludo Segers fotografijų paroda

RUGPJŪTIS

- Karolis Vaivada „Atmosferos"

- Onutės Juškienės tapybos paroda 

- Anna Reviakina „Sapnai"

LAPKRITIS

- Lauros Marijos Šalkauskienės darbų paroda

- Vandos Padimanskaitės tapybos paroda

KOVAS

- Aušros Kleizaitės kūrybos paroda

- Inos Loretos Savickienės „Rytietiškos egzotikos vėjai"

BIRŽELIS

Karolina Ūla Valentaitė „Laukinis švelnumas"

- Ludo Segers fotografijų paroda

- Agnės Bakšaitės-Razmės „Mažos istorijos"

RUGSĖJIS

- Giedrės Lisauskaitės darbų paroda

GRUODIS

- Jovita Ambrazaitytė „Amrita"

- Grupinė fotomenininko Rymanto

Penkausko, grafikės Serenos Pečiūnaitytės ir tapytojų Šarūno Šarkausko, Antano Andziulio bei Gintaro Kušlio paroda

bottom of page